17 Mart 2009 Salı

InStyle Dergi

Sade
ve Doğal
2008'in parlayan isimlerinden biri olan Yasemin Mori, müzikte aradığı sesin ne olduğunu bulmaya çalışıyor. Ve bulana kadar da durmaya niyeti yok.


İNSANDA YASEMİN MORİ'NİN ENERJİSİNİN YARISI OLSA SIRTI YERE GELMEZ.
Hayvanlar adlı albümüyle 2008 yılının en iyi çıkış yapan isimlerinden biri olan Mori, kıpır kıpır. İçten ve doğal bir şekilde durmaksızın konuşuyor. Albümün üzerinden henüz bir sene bile geçmemesine rağmen, şarkıları internet ortamında yüz binlerce kez tıklandı konserleri dolup taştı. Bir sene öncesini düşününce, "Çile içerisindeydim," diyor gülerek. "Albüme çok fazla kafa yormuştum. Artık çıksın ve bu konuda düşünmeyi bırakayım istiyordum. Yayınlandığı zaman çok rahatladım. "Hah sonunda yeni bir sayfa açabiliyorum hayatımda,' dedim" Yeni sayfasında neler olduğunu sorunca, "Trompet," diyor heyecanlı bir şekilde. "Öğrenmeye çalışıyorum. Sırf o yüzden daha erken kalkabiliyorum. Hayatta yapacağım çok özel bir şey var diye." Yakın bir arkadaşının stüdyosuna gidip davul da çalıyor bir yandan. Bir şeyler kaydediyor. "Deneme halindeyim. Bir şey koydum ortaya ama bunun nasıl devam edeceği kafamda belli değil. O yüzden gözlem yaparak, kendimi ve dünyanın halini dinleyerek yolumu arıyorum," diyor.
Bir yandan konserlerine devam ediyor genç müzisyen. Sahneye çıktığı aman ne hissettiğini sorunca, "Bilmiyorum ki. Sanki hep oradaymışım gibi," diyor. "Orası benim evim. Her konser yeni bir eve taşınmak gibi. Her defasında daha da yakın hissettim evi kendime. Yaptığın müzik senle bütünleştiği zaman o evin atmosferi çok güzel oluyor ve orada durmak istiyorsun." Konserlerinde henüz yayınlanmamış şarkılarını da söyleyen Mori, grubuyla iyi bir uyum yakalamış. "Müziğe bakışları çok güzel. Öyle rock'n'roll değiller," diyor gülerek ve ekliyor, "Sakin ve enstrümanlarına hakimler."
Yasemin Mori'nin sade bir tarzı var. Gayet doğal. "Daha küçükken cafcaflı, parlak şeyler giymek çok hoşuma gidiyordu. Sonra kendi içimde o parlaklığı bulmaya başlayınca anlamsız gelmeye başladı. Sürekli o kadar fazla bilgi vermeye gerek yok. Sıradan bir insansın. Yaşıyorsun işte," diyor. Tasarım okumuş olmasının da etkisiyle, kıyafette detaylara önem veriyor. Onun için önemli olan kıyafetin bir havayı yansıtabiliyor olması. Ümit Ünal'ın tasarımları hoşuna gidiyor. "Kıyafetleri bence duygu yüklü. Geçen seneki Babylon konserinde onun kıyafetini giydim," diyen Mori için önemli olan, yaptığı işle, söyleyeceği sözle bütünlük içerisinde olan kıyafetler giyebilmek. Zaman zaman ikinci el dükkanlarından alışveriş yapan Mori, Ivana Helsinki tasarımlarını beğeniyor. Kıyafette bir takıntısı olup olmadığını sorunca, "Çorap," diyor gülerek ve devam ediyor, "Ayakkabı da seviyorum ama yüzlercesine sahip olmak istemem. Birkaç tane olsun yeter. Her şeyden birkaç tane olunca bana yetiyor."
İkinci albümü için aradığı sesin ne olduğunu bulmaya çalışan Mori, müziğe her geçen gün daha da merak duyduğunu söylüyor. "Müzik beni girdap gibi içine çekiyor. O alanda keşfedilecek, daha yakınlarına bile yaklaşamadığım o kadar çok şey var ki... Beni o hayata bağlı tutuyor. Müzikte kendi yolumu bulmam şart. Ve ne olursa olsun bulacağım. Tek planım bu."


İLHAM VERİCİ

"İnsanın ten rengine bu kadar yakın bir tonun doku ve kesimlei böyle bir ışıkla görselleşmesi masalsı, ilham verici! Ölçeği abartılmış detaylar görünce Zeki Müren'i hatırlarım!"
Yasemin Mori,InStyle Dergi,Fotoğraf


ÜÇ BOYUTLU RESİM
"Hacimli elbiseler giymeyi seviyorum; sahnede üç boyutlu bir resim yaratmama yardımcı oluyorlar."
Yasemin Mori,InStyle Dergi,Fotoğraf


Yasemin Mori,InStyle Dergi,Fotoğraf


İFADENİN ETKİSİ
"Bu elbiseyle çekilen iki fotoğrafta suratımda muzip bir ifadeyle durmam bence raslantı değil. Bazen bir kıyafetin durağanlığını en doğru renklendiren, seçilmiş bir aksesuardan öte bir gülüş ya da bir ifade olabiliyor."
Yasemin Mori,InStyle Dergi,Fotoğraf


ZAMANSIZ
"Bu fotoğrafa baktığımmda zaman duygumu kaybediyorum. Hem üzerimdeki giysiler hem de ışık, zamanla ilgili bir ipucu vermiyor gibi."
Yasemin Mori,InStyle Dergi,Fotoğraf


HÜZÜNLÜ DURUŞ
"Kumaşın hüznü yüzüme yansımış; kuyruğumu kıstırmışım."
Yasemin Mori,InStyle Dergi,Fotoğraf

InStyle Dergi / Mart / 2009
yazı: Melis Danişmend
fotoğraflar: Barış Aktınmaz
styling: Hakan Öztürk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder