23 Şubat 2019 Cumartesi

Yasemin Mori Ekşi Sözlük'te

Yasemin Mori Ekşi Sözlük'e konuk oldu ve sözlük yazarlarının sorularını cevapladı.  


  merhaba. fuat'ın kalbüm şarkısındaki
"elli tane albüm yap neye yarar.
yasemin mori gibi anlamsız sorular
sahtedir videonda bacağına sarılan" sözleri hakkında ne düşünüyorsunuz? fuat'la sonrasında ne gibi bir diyalog yaşandı? ayrıca kendisini nasıl buluyorsunuz? 31.01.2019 15:36 ~ 15:38 derin uyku

    çok anlamlı bir şarkıydı gerçekten. sevindim bana diss atması hoşuma gitti arkadaşın. neden böyle bir ihtiyaç duydu onu hiç anlamadım. sonrasında bir tv programında karşılaştık. çok da uyumluydu o gün. durumlar bu şekilde. kendisini iyi buluyorum. başarılı bir rapçi. zamanında yaptığı şeyleri bana diss attıktan sonra inceledim. hoşuma gitti. fuat selam olsun!
    31.01.2019 15:42 yasemin mori
  
*

bir ara boğaziçi caz korosuyla cidden bir uyum yakalamıştınız, sizi tekrardan onlarla aynı çalışmalar içinde görebilecek miyiz?
31.01.2019 15:37 utopyadayasayanadam

    olabilir, olmaz değil
    01.02.2019 15:18 yasemin mori
  
*
merhaba eski dostum, hoşgeldin.. "hafif bağırarak" şarkı söylemek herkese yakışan bir şey değil, sana yakışıyor. hep "nolur nolur nolur"daki gibi kalman dileğiyle; sözlüğün çayı güzel mi?

edit: yanlarında olduğu için çaya kötü diyememe vakalarından biri daha.. bir gün öğreneceğim bu çayın kalitesini...
31.01.2019 15:37 ~ 16:08 angara beyefendisi

    çay baya baya iyiydi. fincanda içtim ince belli bardakları kalmıyormuş öğleden sonraları
    01.02.2019 15:21 yasemin mori
  
*

selam hoşgeldiniz. neden mevcut müzik tarzınızı değiştirip daha pop bir müzik anlayışına geçtiniz?

takipçilerinizden gelen tepkiler için ne diyorsunuz?

teşekkürler, iyi günler yasemin hanım. 31.01.2019 15:37 hemengelmesimdigel

    aslında farklı yollara merak duyuyorum ve gittiğim yollarda çok büyük zorluklar yaşadım kendimi var etmek konusunda. finnari kakaraska albümden sonra çok zorlu bir süreç geçirdim. etkileşim epey azalmıştı. oysaki en iyi albümlerimden biri olduğunu düşünüyordum. o sırada onur ünlü bir proje için beni aradı. kırık kalpler bankası isimli bir film çekiyordu. benden müziklerini yapmamı istedi. şu an estrella albümünde dinlediğiniz şarkılar o albümde de vardı ve korhan futacı ile beraber düzenlemiştik fakat film yayınlanmadı ve biz de 1 albüm yayınlayamadık.

    çok da zaman geçmişti ve daha fazla kitleye nasıl ulaşabilirimin derdine düştüm ve gürsel çelik'le çalışmaya başladım. aslında bütün şarkılarda benim ruh halim ve anlatmak istediklerim var ama müzikal olarak sound biraz mainstream'e daha yakın duyuluyor olabilir. bunu da aslında bilinçli olarak, daha kolay algılanabilsin diye düşündüğüm bir stratejiydi.

    şu an yaptığım şarkılar daha bağımsız. yine kendi ruhumu yansıtacak olan, daha derin söylemli şarkılara geri döneceğim.
    31.01.2019 15:53 yasemin mori

*   

neden 'mori' anlatsana biraz?
31.01.2019 15:37 silinmiş entry

    mori aslında bir takma isim. gerçek ismim değil. üniversitedeyken yasemin morrison olduğuma inanıyordum. jim morrison'ın eşi olduğumu düşünüyordum. bu isim, yasemori'ye dönüştü arkadaşlarım arasında. arkadaşlarım bana yasemori demeye başladı.

    sonrasında albüm sürecinde aslında bunu hiç düşünmüyordum. bir yandan da anneannemin bana hitap biçimiydi mori. beraber çalıştığım yönetmen arkadaşım fatih kızılgök, aslında bir konu var'ın ve deli bando'nun görsel yaratıcısı ve fikir babası aynı zamanda; o, albüm çıkarken sen yasemin mori'sin, bence kesinlikle bu isimle devam etmelisin demişti. ben de bu ismi kullanmayı seçtim.
    31.01.2019 16:01 yasemin mori
  
*

merhabalar yasemin hanim. kendi tarzinizda basarili buldugunuz türk sanatçılar kimler? sizi seviyoruz.
31.01.2019 15:38 muratonart

    müzikal alanda son zamanlarda genç nesilden sevdiğim sedef sebüktekin, nova norda, sena şener, onun dışında jakuzi, tuğçe şenoğul, yüzyüzeyken konuşuruz
    01.02.2019 15:30 yasemin mori
  
*

hayatımda baştan sona her parçasını dinlediğim ilk albüm "finnari kakaraska" içindeki her parçayı ayrı ayrı duygularla ortaya sunmanız nasıl gerçekleşti acaba? bir de "galaktik bir hadise bu, ben de merkezindeyim" derken neyi kastettiniz. bu arada çok seviyoruz

31.01.2019 15:39 nevadia

    evde bilgisayar karşısında cubase'de, tam olarak çalamadığım bir trompet, bir klavye ve bir vokal processor ile bir başıma bir iki ay geçirirken bu şarkılar oluştu, sonrasında can çankaya ona götürdüğüm şarkıları tekrardan ela aldı. bu sözler ve müzik galaktik bir hadise benim için çünkü söylenmesi gereken bir şeyler öylece aktı gitti
    01.02.2019 15:41 yasemin mori

  
*

günümüz türkiyesine sizcede biraz fazla değil misiniz?
31.01.2019 15:39 asgreenasemerald

    biraz fazla, biraz eksik :)
    01.02.2019 15:42 yasemin mori
  
*


merhaba,geleceğe dair düşüncelerin neler ve neden ekşi sözlük?
31.01.2019 15:41 ~ 15:45 mhmtyldz88



    bence çok güzel bir zamanın kıyısındayız çünkü çok farklı tarzlar, çok farklı kökler, yepyeni değişik şeylerle buluşuyor. çok ilham verici olduğunu düşünüyorum bu dönemin. ben de çok farklı şeyler dinliyorum ve hepsinden çok etkileniyorum. dolayısıyla geleceğe yönelen fikirlerle bu kökleri birleştirme niyetindeyim. bu tip şeylere karşı çok ilgi duyuyorum ve araştırıyorum. kendimle alakalı bu tezatı nasıl yakalayabileceğimi düşünüyorum. soundları çok yeni, kökleri çok eski şeyler üretmeyi düşünüyorum ve bu konuda heyecanlıyım.

    neden ekşi sözlük? çünkü bir tanedir o.
    31.01.2019 16:40 yasemin mori

*   

filmlerle aranız nasıl?en sevdiğiniz yönetmen kimdir acaba?

31.01.2019 15:41 ~ 15:43 nosferatom

    filmlerle aram çok iyi. çok film izleyen biriyim. en son bu aralar tony gatlif'in yaptığı bütün belgesellere ve filmlere takılıyorum. bu aralar flamenko ve balkanlar çerçevesinde takılıyorum. son zamanlarda yine emir kusturika'nın bütün filmlerini seyrettim. rosalia diye bir şarkıcı var, onun müziklerison dönemde bana epey ilham verdi r&b ve hip hop u flamenko ile karıştırmış çok deneysel ve iyi buldum dolayısıyla bu aralar flamenko ilgimi çekiyo. onun dışında david lynch ve kubrick , lars von trier gibi babaları çok seviyorum.
    31.01.2019 16:38 yasemin mori
  
*




ninja kaplumbağalardan hangisi favoriniz?
31.01.2019 15:43 kusurluadam

    benimkiler rocksteady ve bebob
    01.02.2019 15:47 yasemin mori
  
*

deli bando şarkısının bi hikayesi var mıdır ?
31.01.2019 15:43 reachforsky

    var evet.

    bu şarkı aslında benim kendi kendime kafamda dolanan bir şarkıydı. o sıralar korhan futacı ile çalışıyordum. bir araya gelmiştik, çok küçük bir atölyemiz vardı feneryolu'nda. orada çok vakit geçirmeye başladık. çok yeni bir şey yarattığımızı hissediyorduk. o kadar enerjimiz güzel, birleştiriciydi ki çok özgür bir müzik yapıyorduk. bu duygu müthiş bir histi. bu şarkı benim kafamda aslında hep dönen bir melodi. bir gün onlara bu şarkıyı söyledim ve çok beğendiler. kaydetmeliyiz dediler. sonra stüdyoda çok hızlıca o anki bilinç akışıyla sözleri yazdım. onu yazarken bizim böyle bir deli bando olduğumuzu, gerçekten her şeye meydan okuyan, var olan tüm düşünce biçimlerine meydan okuyan ve çok anarşist bir tavırda bir şey yaptığımızı düşünüyorduk ve o yüzden de bu beraberliği deli bando olarak nitelendirdim. bu şarkıyı orada geçirdiğimiz güzel zamana, yarattığımız ahenge bir güzelleme olarak yazdım. o yüzden de benim için çok değerlidir.
    31.01.2019 16:09 yasemin mori

*

üniversite öğrencilik yıllarımda ilk albümünüzün çıktığı dönem marş gibi dinlerdim, evde sürekli yasemin mori çalardı, sonra 2. albüm haberini alınca çok heyecanlanmıştım fakat sanki dinlediğim be gördüğüm şey yasemin mori değildi, hala da aynı düşünüyorum. bu değişiklik sonrası hayran kitlenizde değişiklik olduğunu düşünüyor musunuz? düşünüyorsanız bu değişimden dolayı memnun ya da pişman mısınız?
31.01.2019 15:45 yasamak istemem artik aranizda

    farklı zamanları, farklı halleri, farklı bakış açılarını yansıttığım albümler yaptım. ilk albümden sonra çalıştığım ekibim daha popülerleşmem gerektiğine dair üzerimde baskı kurmaya başlayınca bu beni fikir olarak itti, daha müzikal yolculukları kovalıyordum. bu seçimim sayesinde normal şartlarda anlatamayacağım bir çok hikaye anlatabildim. hiç pişman değilim, bir müziğin içinde kendimi tutsak hissedeceğime denemek ve yapmak istediğim herşeyi ne pahasına olursa olsun yapıyorum kendimi bütün, özgür ve tatmin hissediyorum, anlayan, seven gelir kalan sağlar bizim
    01.02.2019 16:06 yasemin mori
  
*

diagne ve mitroglu başarılı olur mu? nasıl değerlendiriyorsun?
31.01.2019 15:45 wermidonn

    ikisinin aynı anda ilk 11'de oynayabileceğini zannetmiyorum.
    31.01.2019 16:11 yasemin mori
  
*

o aksam kuliste yanina gidip mike patton'la ne konuştun? :)
31.01.2019 15:45 prozzac

    demek ki sen de oradaydın...

    o gün çok komik bir şekilde yeniköy börekçisinde otururken karşımdan mike patton'ın gelmesi suretiyle bir karşılaşma yaşadım. o sıralar mr bungle ı dinliyordum. onunla uzaktan göz göze geldim ve mr. bungle diye bağırdım. o da yanımıza geldi, muhabbet ettik falan. börekçide bir şeyler ısmarlayalım dedik ve akşam için sözleştik daha sonra konsere gittik, konser bittiğinde kulise gittik. yeniköy'e de karşılaştığımızda adamdan çok etkilendim. adamın inanılmaz bir gözü var, insanın içini görüyormuş bakıyor. o bakıştan çok etkilenmiştim. eve gittim ve resmini yaptım. kuliste de aslında o bakıştan bahsettim, bana uzaylı gibi gelmişti ve uzaylı gibi çizdim onu. sonra da o çizimi hediye ettim ve ayrıldım.
    31.01.2019 16:19 yasemin mori
  
*

soğlanlı mı soğansız mı ?
31.01.2019 15:46 velon

    kesinlikle soğansız. vedat milor'la beraber son noktayı koyuyorum.
    31.01.2019 16:21 yasemin mori

*




hoş geldiniz öncelikle.

modern türk müziğine dair dinlediğim sayılı sanatçılardansınız (hatta belki de tek sanatçısınız). yaptığınız müzik için size çok teşekkür ediyorum.

cevap aradığım iki soru var;

1) yaptığınız müzikte en büyük ilham kaynağınız ne ve/veya kim oldu? etkilendiğiniz sanatçılar ve müzik türleri neler?

2) şarkılarınızı yazarken nasıl hissediyorsunuz? iyi bir yasemin mori şarkısını oluşturan şeyler neler? söylediğiniz bir şarkıda size "oldu bu" dedirten nedir?

teşekkürler.  31.01.2019 15:47 ~ 15:57 leon chameleon

    1. birçok grup vardı. lisede hiç durmadan müzik dinledim. pink floyd albümlerinin hepsi... ağır toplardan sonra ingiliz müziklerine sardım. birtheday party, nick cave, bad seeds. morrisey, söz yazışı inanılmaz etkiliyordu; the cure, tabii ki the doors'tan çok etkilendim. onun dışında birçok saykodelik muzik led zeppelin, vs.. daha sonradan caz müziğe yöneldim free caz kafamda yeni yerler keşfetmemi sağladı, coltrane, sun ra, miles ın bitches brew u bunlar en temel ilham kaynaklarım oldu...
    31.01.2019 16:30 yasemin mori
  
*

neden bu kadar depresif yada mutsuz muşsun hissi uyandıran işler yapıyorsun.
31.01.2019 15:47 diablo77

    varoluşsal bi sorun sanırım (:
    01.02.2019 16:11 yasemin mori
  
*

son albüm sanki sizin albümünüz değil gibi. alıştığımız yasemin mori tarzında bir albüm daha gelecek mi?
bu bir geçiş süreci mi yoksa farklı bir tarz arayışı mıydı?

"bring korhan futaci back"
31.01.2019 15:48 ~ 15:53 vakamijin

    gelecek tabi ki... loading...
    01.02.2019 16:13 yasemin mori
  
*

merhaba.

cinsel enerjiniz hala doruklarda mı ? iyi günler.
31.01.2019 15:49 pracht

    evet pracht, doruklarda.
    31.01.2019 16:31yasemin mori
 

*

sevgili yasemin mori hoşgeldin,

senin müzik tarzını, başka tarzlardan ayırıyorum. çünkü çok farklısın ve çok başarılısın bence. son zamanlarda yaptığı işlerden dolayı gündeme gelen rapçiler hakkındaki düşüncelerin nelerdir, rap kültürüne nasıl bakıyorsun? feat atalım mı?
31.01.2019 15:50 soylemezsemicimeotururdu

    atalım. kendrick lamar la kanıma girdiler, şimdilerde kopamıyorum
    01.02.2019 16:16 yasemin mori

*   


borderline mısınız? yanlış anlamayın, az önce bir iki klibinizi izledim, neden bilmem, sanki öyleymişsiniz gibi bir izlenim uyandı bende.
31.01.2019 15:50 issiz karga

    sanırım öyle bir şey var. ne yazık ki. ya da iyi ki...
    31.01.2019 16:33 yasemin mori
  
*

yaklaşık on sene önce bir gazete röportajınızda:

"ben hep aynı çatı altında aşkımız bir yalandı şarkısını söylerdim. ayşe tunalı’ya bayılıyordum ve onun annem olmasını istiyordum."

demiştiniz. o günden beridir belki bir gün aynı çatı altında'yı yorumlarsınız diye bekliyorum.

benim çocukluğumda da büyük yeri olan bu şarkıyı sizin yorumunuzdan dinleme şansını beklemeye devam edeyim mi, hala bir umut var mı bunun için?

sevgiler.

gazete röportajı için (bkz: #54626998)
31.01.2019 15:52 ~ 15:53 maidis

    yok ya hayatımın yeğenimin deyimiyle hayatımın en" cringe" anlarından biri haha, geçmiş geçmişte güzel
    01.02.2019 16:19 yasemin mori

*   

kız arkadaşım ve ben tarzınızı çok seviyoruz. özellikle gel şarkınız çok hoşumuza gidiyor. finnari kakaraska adlı albümünüzün adı nereden gelmekte diye merak etmekteyiz.
31.01.2019 15:54 20501984

    filiz bingölçe'nin efsanevi argo sözlüğünden buldum çıkardım. "taa uzak yerler" manasında
    01.02.2019 16:22 yasemin mori

*   

dayanamıyorum bir soru daha geliyor.

ilk albüm çıktığında, şu an adını hatırlayamadığım bir müzik dergisine minik, mor zebanili kolye ucunu çok net hatırladığım fotoğraflarının olduğu bir röportaj vermiştin. sanırım bilkent'ten yeni mezun olmuştun o sıralar, bilemem, ankara etkisidir belki ama seni thom yorke'un çok etkilediğinden ve biraz da 'depresif' (bu kelimeyi tam kullandın mı hatırlamıyorum) müziklerden ilham aldığından bahsetmiştin. nitekim ilk albümde bunu daha somut seziyorum (aşırı etek savurmalı şarkılarla birlikte tabi, madalyonun iki yüzü). ama 2. v 3. albümlerde bu tarz bir ikili ilişki bazında ya da varoluşsal bazda 'depresiflik' sanki buharlaşıp uçmuş gibi. sonra hoop 4. albüme uçuyoruz ve böyle daha ağırbaşlı ve seksi bir albüme geliyor gibiyiz. ben şahsen senin bu değişimlerinden ve çıkan işlerden aşırı memnunum. fakat merak ettiğim o 2. ve 3. albümde ne oldu? allahaşkına o depresiflik nası kayboldu teach me master?

edit: mezuniyetinden dort sene sonra cikarmis albumu.
31.01.2019 15:54 ~ 19.02.2019 22:08 malmazel

    tüm dünyaya kafa tutarak, ütopyalarda yaşamak depresyonu öldürüyor kesin bilgi.
    01.02.2019 16:25 yasemin mori
 
*

martı jonathan kimdir? *

31.01.2019 15:55 a rainy day in falkreath

    trans üst kat komşumun balkonuna düşüp kanadını kıran ve beraber iyileştirdiğimiz martıya taktığımız ad
    01.02.2019 16:26 yasemin mori




*   

merhaba.

aşk her şeyi affeder mi?

saygılar.
31.01.2019 16:01 kimse bana tavuk diyemez

    dersin zamanla geçer mi?

    sevgiler.
    01.02.2019 16:31 yasemin mori
  
*

merhaba. "keşke ben yapmış olsaydım" dediğiniz bir şarkı var mı?
31.01.2019 16:05 antiochus31

    mehmet güreli, kimse bilmez, kimse bilmez...
    01.02.2019 16:34 yasemin mori

*   

merhabalar mori hanım, hoşgeldiniz
şarkılarınızın dinleyicilere hissettirdikleri şeyleri sizin ruh halinizmiş gibi hissederdim hep dinlerken. ancak bir röportajınıza denk geldiğimde ne kadar içten ve sıcakkanlı biri olduğunuzu gördüm.
parçalarınızın yapım aşamasında (özellikle hayvanlar) şarkılarınız gibi depresif bir ruh halinde miydiniz yoksa profesyonel şekilde mi yapıyordunuz?

bir de sahnede söylemekten en keyif aldığınız parçanız hangisi, neden?

ayrıca bugün bir cover parçası istesek hangi parçayı cover'lamayı tercih ederdiniz, neden?

teşekkürler :)
31.01.2019 16:06 kirli sincap

    venüs'te uyandım'ı çok seviyorum. çünkü onu üçlü vokalle söylüyoruz. söylemesi çok ama zor bi yandan da çok keyifli. ve çok güzel bir şarkı.
    31.01.2019 16:41 yasemin mori
  
 *

türk müzik tarihinin sizce en iyi 3 albümü hangisidir?
31.01.2019 16:10 silinmiş entry

    şu an aklıma gelen

  •     erkan uğur bir ömürlük misafir
  •     bülent ortaçgil benimle oynar mısın?
  •     safiye ayla trt kayıtları
    01.02.2019 16:51 yasemin mori
  
*

hiç bir edebiyat eserinden etkilenip esinlendiniz mi veya sözlerde kullandınız mı?
31.01.2019 16:13 harpo
  
    aganta burina burinata halikarnas balıkçısı / bitli kaptan
        01.02.2019 16:53 yasemin mori
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder