8 Temmuz 2008 Salı

İnternetin Yeni Yıldızı



Yasemin Mori bir şarkı yazdı, o şarkıya bir de klip çekerek internet üzerinde myspace sayfasına ekledi. Bu şarkıyı dinleyenler ‘fısıltı gazetesi’ni yayına koyunca Mori geleceğin yıldızı bile ilan edildi. Şimdi ise ilk albümünü yakında çıkaracak olan bir sanatçı adayı


İnternet her türlü bilgiye kolay ulaşımı sağladığı gibi bazılarının da yıldızını parlatıyor. Bugün pek çok kişinin dinlediği Lily Allen ve Arctic Monkeys internette myspace’e yükledikleri şarkı ve klipler sayesinde ünlü olan isimlerden. Bunun Türkiye’de de pek çok örneği var. Yasemin Mori de onlardan biri. Aslında Bir Konu Var şarkısına klip çekip myspace adresine yükleyen Mori’nin başarısı kulaktan kulağa yayıldı. Bazılarının yorumlarına göre o ‘geleceğin yıldızı’. Mori’nin hepsi kendisine ait olan dokuz şarkılık ilk albümü Hayvanlar yakında piyasa çıkıyor. Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü’nden mezun olan 26 yaşındaki Mori’nin klibi müzik kanallarında gösteriliyor.

Sizin için geleceğin yıldızı deniliyor.

Dünyamız çok garip bir yer, gelecekte neler olur bilinmez...

Grafik tasarım bölümünde okumuşsunuz, müziğe ne zaman başladınız?

Ortaokul yıllarında gitarda birkaç akorla şarkılar yapıyordum, sonra okulda bu şarkıları yayıyordum. Şarkılar o dönemde beraber takıldığım kız grubu içinde çok tutulmuşlardı ve kulaktan kulağa yayılıyorlardı. Lise döneminde beraber müzik yapabileceğim insanların arayışı içine girdim ve birkaç müzik grubunda yer aldım. Hiçbiri gerçek bir müzik deneyimine dönüşmediyse de doğru hissettiğim bir kanal bulduğumun da farkındaydım. Üniversitede bitirme projemi yapma aşamasında İstanbullu müzisyen Emre Irmak ile tanıştım ve bitirme projemde kullandığım şarkıyı beraber kaydettik. Okul biter bitmez İstanbul’a taşındım ve beraber çalışmaya devam ettik.

FOTOĞRAF ÇEKMEK GİBİ...

Aslında Bir Konu Var şarkısını ne zaman yazdınız?

Şarkıyı yaklaşık iki sene önce yazdım. Ankara’dan gelip İstanbul’a yerleşmiştim ve buradaki gerçeklik bana bildiklerimden başka şeyler anlatıyordu.

Ona kulak veriyordum ve bu sayede olan bitenin çok içindeydim ama yepyeni bir deneyim olduğu için de bir yandan çok yabancıydım... Bu hisler sayesinde bu şarkı benden bir anda çıkıverdi işte... Bu yaptığım bana fotoğraf çekmek gibi gelmişti.


İnternete koyduğunuz klibi ne zaman çektiniz?

İki yıl önce Fatih Kızılgök’ün çektiği Toz adlı kısa bir film izlemiştim. Fatih’in ismi o zamandan beri aklımdaydı, şarkının filmini çekmeye karar verdiğimizde hemen onu aradım ve şarkıyı yolladım... 15 dakika sonra üzerinde çalışmaya başlamıştık bile. Tabii bitirmemiz, başlamamız kadar kolay olmadı. Üç ayda tamamladık.


Bunu myspace’e koymaya nasıl karar verdiniz?

Ben zaten myspace’te yıllardır gezinen biriydim, olan biteni benim gibi oradan hemen yakalayan çok fazla insan olduğunun da farkındaydım. Klibin bitmiş halini elime alır almaz hemen sayfama yükledim. Ne zaman ve nasıl olduğunu anlayamadan şarkı ve klip büyük bir hızla yayılmaya başladı.



Evren size bir sürü şey anlatır


İnternet olmasa sesinizi duyurabilir miydiniz?

Duyururdum elbette ama daha zor ya da farklı olurdu. Çünkü bizim nesil çok fazla televizyon seyretmiyor, radyo dinlemiyor. Daha evrensel şeylerin peşinde olan bir nesiliz ya biz, bu yüzden bizi bir arada tutan şey internet üzerinden paylaşımlarımız...


Müzikte hedefiniz nedir, biri gibi olmak istiyor musunuz?

Müziği daha çok keşfetmek, daha derinine inebilmek için uğraşıyorum... Durup dinlediğinizde evren size bir sürü şey anlatıyor... Görmeyi, dinlemeyi, hissetmeyi daha iyi öğrenmeye çalıştıkça her yeni gün, daha yeni bir gün oluyor... Biri gibi olmak istemiyorum tabii ki ben zaten biriyim.


STAR Gazete
/ İnci Döndaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder