8 Temmuz 2008 Salı

Yasemin Mori Frekans Programına Konuktu

CnnTürk'te yayınlanan frekans isimli müzik programının bu haftaki konuğu Yasemin Mori'ydi
Programın videosunu buradan dan izleyebilirsiniz.



Üşenmedim oturdum programın tam metnini yazdım buyrun :

Uzun zamandır video klibin ekranlarda.Yasemin Mori adı sık sık duyulmaya başlandı, merakla albüm bekleniyor çok kısa sürede albüm çıkacak. Video klibin , hem video klip olarak ama daha çok müzik olarak hemen dikkat çeken bir farklılık gördüm ben günümüzde çok hızlı çıkan diğer albümlerden şarkılardan ve gruplardan dolyısıyla hemen albümünüde merak ettim diğer şarkılarınıda dinledim gayet orjinal güzel şimdi hem albümünü hem seni hem müziğini yakından tanımak istiyoruz biz frekans izleyicileri olarak.

Yasemin Mori kimdir,nedir, nerden çıktın, nereden buraya geldin.?


Yasemin Mori Ankaralı bir kızdır. :) Ankarada Bilkent Grafik Tasarım bölümünde okudum ve Aslında liseden beri müzikle uğraştığım için hep aklımda bir yandan müzik, müziği devam ettirmek vardı okula girdiğim zamanda da hep projeleri müzik üzerinden de götürmeye çalışıyordum sonra Emre Irmakla karşılaştım, tanıştım Ankara'da proje için böyle tek çalışacak birinilerini ararken ben Emre Irmak karşıma çıktı. Bir şey kaydetmem gerekiyordu.Ve yardım etmek istediğini söyledi bana ve bende tamam dedim İstanbul'a geldik kayıtlar yaptık sonra okula gittim ben projeyi sundum çok olumlu tepkiler geldi.

Profesyonelce niyetin yok muydu o zaman?

Hiç yoktu aslında kafam çok belirsizdi. Hala okumak istiyordum uzun süreler okumak istiyordum. ama bir anda Emre Irmak karşıma çıkınca çok enerjik bir adam ve bir şeyler yapmak için çıldırıyor Bence bunun iyi bir fırsat olabilir dedim ve onunla bu albümü yapmaya başladık.

Şarkıların hazır mıydı? beste yapıyor muydun?

Yapıyordum yaptıkça Emreye gönderiyordum o bana tekrar yolluyordu ben Ankara'dan İstanbul biraz o şekilde devam etti sonra ben İstanbul'a taşındım İstanbul'a taşındığımda da başka türlü şarkılar yapmaya başladım ve Emre'yle de başka türlü çalışmaya başladım


Ne fark etti Ankara'dan İstanbul'a gelince başka türlü şarkılar yazmayı gerektiren?

Tabi şimdi Ankara'da başka bir durumda yaşıyordum ev okul her şey çok yerli yerinde her şey çok düzenli.O zırhın içinde o kadar iyi hissediyorsunuz ki kendinizi.Her şeyle yoğunlaşabildiğin zamanın var her şey yerli yerinde dünyayla ilgili hiç bir sıkıntı yok. Buraya geldim burda başka bir gerçeklikle karşılaştım Beyoğluna çıktığımda o enerji ve her şey. Bir şey oldu sen neresindesin bunun...

Daha heycanlı?


Tabiki daha heycanlıyım.

Yaratıcılığını daha mı çok tetikledi bu?

Kesinlikle daha çok tetikledi.Bir anda kendi kendine her şey daha fazla oluyor sanki burda.

Bestelerini nasıl tasarlıyorsun? Enstürümanla mı?

Değişiyor bazen enstürümanla bazen bir anda şarkıyı söylemeye başlıyorum.Herhalde doluyorsun ve artık bırakıyorsun birşey çıkıyor ortaya bazen düşünüyorum ve tamamen bir konsept bulup onun üzerine gidiyorum her çeşit şekilde çalışıyorum

İçerikte zaten albümün şarkılarında farklı özellik diğerlerinden anlatılanlar anlatım tarzın bir hikaye anlatıyorsun bir öykü anlatıyorsun.Düzenlemelerde bilmiyorum senin ne kadar katkın var ama sound da farklı yani bir rock müzik albümü diyemeyiz bir pop müzik albümüde diyemeyiz tamamiyle alternatif sound olarak karşımıza çıkıyor. Peki sen bunların hepsini planladın mı? birazcıkta fazla uğraştığını biliyorum hala albümü kartonetiyle vs. bu işlerle neden uğraştın peki?

Aslında çok uğraştım ama ben bunun içine girmeden önce bunun bu kadar büyük bir deniz, okyanus olacağını düşünmeden içine girdim ve o yüzden de bunları keşfedip bunları yaşamak çok uzun bir zaman aldı.Biraz benim aslında toyluğumdan dolayı uzun sürdü aslında.Uzun sürmüş gibi gelmiyor bizim için böyle olması gerekiyordu.Çok uğraştım her şeyiyle Ozan'ın ve Emre'nin katkısı yettiği kadar ve bende kendimden birşeyler koymak için çok uğraştım ve sonunda toparladık bütün işi benim gözümde.

Ne öğrendin bu arada bütün bu çalışma esnasında? Müzikle ilgili kayıt aşamasıyla ilgili değil de hayatla ilgili ve kendinle ilgili ne öğrendin?

Daha şöyle bir tipim birşeyler olacak sanıyordum hayatta hep ama öyle bir şey olmadığını anladım hayatın.Hayat her zaman birşey olması üzerine kurulu zannediyordum ama akıp giden bir şey olduğunu ve onunla ne kadar iyi yaşarsak o kadar.Yani hiç birşeyle alakası olmadığını anladım hayatın ve onu yavaş yavaş güzel güzel takılarak yaşamak daha güzel.

Hayvanlar galiba albümün adı? Niye hayvanlar bir kuzgun şarkısı var ama başka hayvanlı şarkı yok herhalde? :)

Hayvan başka yok :)

Kim bu hayvanlar?

Bu hayvanlar biraz benim aslında biraz sensin biraz o onlar. Ben bunları hayvansı bir güdüyle yaptığımı düşündüm sonunda ve beni buna bağlayan şey aslında hayvanlardan gelen şey gibi geldi niye yaptığımı çok bilmeden bunu yapmam lazım , bunu söylemem lazım diye yaptım o yüzden kendimide biraz içgüdülere biraz fazla eğilip diğer şeyleri boşvermişlik gibi bir halim vardı onuda biraz söylüyor genel olarak hayvanların güzel olmasıda ekilemiştir eminim :)

Biraz şarkılardan bahsetsene 11 tane şarkı var.Biraz albümü hiç dinemeyenlere albümü anlatır mısın?


Albüm kısa kısa hikayelerden oluşuyor diyebilirim benim biraz tanıklık etme hissim, tanıklık etme çabasıyla doğan bir albüm olduğu için sürekli birşeyler dikkatimi çekiyor ve onlarla ilgili birşeyler söylemek istiyor gibi bir albüm.

Şimdi bundan sonra ne olacak albüm çıkmak üzere, eli kulağında seni tanımaya başlayacak insanlar konserler başlıyacak bu hayvansal içgüdüyle saldırdım bunların hepsini yaptım diyordun ama hayatından düşündüğün kadar fazla anlamlandırmamak gerektiğini fark ettin peki bundan sonra ne olacak yani bundan 3-4 sene önce albüm yapıyım dediğin anla şu andaki durum farklı şu an biraz daha başka düşünüyorsun şimdi bundan sonrası senin için nasıl geçecek ?

Bundan sonra çok daha zevkli geçecek gibi geliyor bana çünkü bir şey yaptım ve bundan iyi tepkiler aldım ve bunun doğru bir yol olduğunu buldum içgüdülerle yaptım belki ama sonuçta evet oluyor ve bunu daha çok yapmak istiyorum.

Bu tarz müziklerin diğer şarkıcılara bakarsak bu tarz şarkıların işleri daha zor kitleleri onlar kadar geniş değil zaten matematiksel olarak mümkün değil o kadar geniş olsa için içinde bir tuhaflık olur.Bu yeni girdiğin müzik piyasasında birde rekabet içindesin öyle ya da böyle sen kimseyi senin yanına koymasan bile kağıt üzerinde herkes rekabetçi ortam içinde bunlarla ile ilgili karşılaşacağın şeyleri düşündün mü hiç müzik piyasası içinde.?

Bir saniye olsun düşünmedim açıkcası. Ben işimi işi yaptığım sürece burada var olurum. Öyle bir şeyin içinde hissetmiyorum kendimi


O zaman sana bol şans diliyoruz bir an önce albümün çıksın konserlere başla sonra her şey senin için daha iyi olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder